The Neufeld Institute Poland Zrozumieć dzieci. Praktyczne zastosowanie nauki o rozwoju.
Zrozumieć dzieci. Praktyczne zastosowanie nauki o rozwoju.

Nasz zespół tworzą:

Joanna Bylinka-Stoch
Izabela Trojan
Michael Stoch

Joanna Bylinka-Stoch – Dyrektor Regionalny The Neufeld Institute Poland 

Mama dwójki wspaniałych dzieci, żona zakochana w swoim mężu.

Psycholog i psychoterapeutka, pracująca w nurcie psychologii rozwojowej, bazującej na więzi i zabawie. Ukończyła studia doktoranckie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (ale póki co jest jeszcze przed obroną doktoratu). Doświadczenie zdobywała i wciąż zdobywa podczas licznych szkoleń oraz kursów, czy też współpracy z wieloma świetnymi specjalistami. Na co dzień prowadzi prywatną praktykę psychologiczną oraz współpracuje z Domowym Przedszkolem w Wolborzu oraz z Centrum Wspomagania Rozwoju Dziecka „Słowikowo”.

We wczesnych latach swojej pracy koncentrowała się wokół tematu psychosomatyki, pracując z osobami doświadczającymi chorób cywilizacyjnych i przewlekłych, współpracując m.in. z Centrum Medycyny Funkcjonalnej i Stylu Życia „Una Medica”. Za najważniejszą ścieżkę edukacyjną uważa rozpoczęcie kilka lat temu kursów w The Neufeld Institute w Vancouver w Kanadzie, ośrodka psychologii rozwojowej. Obecnie jest już na stażu w Instytucie pod okiem dr Gordona Neufelda, jak również jest dyrektorką filii Instytutu w Polsce. Prowadzi szkolenia i kursy (dla rodziców/opiekunów, małżeństw/par oraz specjalistów, w tym nauczycieli) z obszaru psychologii rozwojowej w Polsce oraz za granicą (on-line) oraz współorganizuje różne konferencje z tej tematyki. W swojej pracy stara się traktować Naturę jako swojego sprzymierzeńca, zaś wgląd zdobywany w Instytucie łączyć ze swoją intuicją.

Mimo że profesjonalny rozwój to jej pasja, to jednak uważa, że najpełniej może rozwijać się i poszerzać samoświadomość dzięki swojej rodzinie i bliskim. Ogromną radość sprawia jej w życiu zdobywanie wiedzy i dzielenie się nią – osobiście, czy poprzez pisanie. Uwielbia czytać, sobie oraz dzieciom, co przyczyniło się do realizacji jednego z jej marzeń – założenia wspólnie z Joanną Bogdan Wydawnictwa Szum Lasu, specjalizującego się w literaturze psychologicznej, medycznej, rodzicielskiej oraz książkach dla dzieci.

Wybrane kursy i szkolenia:

  • szkolenie w nurcie poznawczo-behawioralnym (wraz z superwizją w Centrum Terapii Poznawczo – Behawioralnej w Warszawie we współpracy z Oxford Cognitive Therapy Center)
  • szkolenie w terapii systemowej rodzin w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej (wraz z superwizją)
  • szkolenie z Porozumienia bez Przemocy, metody komunikacji Marshalla Rosenberga
  • szkolenie z Racjonalnej Terapii Zachowania
  • warsztat z terapii Akceptacji i Zaangażowania ACT z dr Ronaldem Burianem i  Annick Seys
  • szkolenie z Programu Simontona (program wsparcia pacjentów onkologicznych)
  • certyfikat coacha (Coaching Fundamentals Certificate) uzyskany w Noble Manhattan Coaching
  • wszystkie szkolenia dostępne w The Neufeld Institute w Vancouver w Kanadzie (w tym 3 stopnie rocznych szkoleń eksperckich Making Sense of Kids – Intensive I, Intensive II oraz Intensive III – Becoming Attached)
 

Izabela Trojan

Absolwentka psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Ukończyła zaawansowany kurs terapii Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Centrum Terapii TSR, studium pedagogiczne oraz szkolenia „Zrozumieć małe dziecko” i „Nauka o emocjach” oferowane przez The Neufeld Institute Poland.

Doświadczenie zawodowe zdobywa prowadząc własną praktyki psychologiczną. Ponadto uczestniczyła w prowadzeniu treningów umiejętności społecznych dla dzieci z problemami emocjonalnymi, zaburzeniami ADHD i z diagnozą Aspergera. Pracowała również z dziećmi w domu dziecka i szkole podstawowej.

W swojej pracy Iza bazuje na założeniach psychologii rozwojowej w celu wspierania dzieci i dorosłych w wykorzystaniu ich pełnego potencjału. Unika stawiania diagnoz w tradycyjnym rozumieniu. Zamiast skupiać się na znalezieniu pierwotnej przyczyny problemu, skupia się na dobrych stronach i na tym co służy Klientowi. Szuka małej zmiany, która docelowo wywoła dużą zmianę na zasadzie efektu kuli śniegowej. Wierzy, że praca terapeutyczna polega na wejściu w świat Klienta oraz wykorzystaniu jego zasobów do zrealizowania wizji preferowanej przyszłości Klienta. Pomaga młodzieży i dorosłym w trudnościach związanych z bliskim relacjami, funkcjonowaniem w życiu codziennym, zawodowym i rodzinnym. Ponadto pomaga rodzicom w zrozumieniu zachowań dzieci, rozwiązywaniu problemów wychowawczych i tworzeniu satysfakcjonującej relacji opartej na intuicyjnej i naturalnej władzy rodzicielskiej.

W The Neufeld Institute Poland odbywa obecnie staż jako psycholog oraz szkoleniowiec. W naszym zespole zajmuje się również promocją i marketingiem, jako że ma w tym obszarze bogate doświadczenie zawodowe oraz wrodzony dar.

Michael Stoch

Michael jest nauczycielem języka angielskiego, Native Speakerem. Opracował swoją autorską metodę nauki języka angielskiego, bazującą na wiedzy i doświadczeniu z obszaru takich dziedzin jak psychologia, w tym psychologia rozwoju człowieka, neuropsychologia oraz psychologia uczenia się, coaching, nauka mowy poprzez fazowanie. Ukończył studia na kierunku Computer Programming, Business Accounting oraz był studentem psychologii na SWPS w Warszawie. Od kilku lat szkoli się w The Neufeld Institute, korzystając ze zdobywanej tam wiedzy w swojej pracy, ale przede wszystkim w życiu prywatnym.

W The Neufeld Institute Poland zajmuje się administracją strony internetowej oraz wszelkimi formalnościami. Jednakże jego główna rola w zespole to opiekowanie się Dyrektorem Regionalnym Instytutu 🙂 Dzięki temu jego dwójka dzieci ma się świetnie, a Instytut rozkwita… Ze względu na powyższe ma poczucie, że jego rola jest absolutnie kluczowa!