Zrozumieć dzieci. Praktyczne zastosowanie nauki o rozwoju.

Nasz zespół tworzą:

Joanna Bylinka-Stoch
Izabela Trojan
Michael Stoch
Anna Warda
Anna Strycharz-Banaś

Joanna Bylinka-Stoch – Dyrektor Regionalny The Neufeld Institute Poland 

Mama dwójki wspaniałych dzieci, żona zakochana w swoim mężu.

Psycholog i psychoterapeutka, pracująca w nurcie psychologii rozwojowej, bazującej na więzi i zabawie (certyfikat Therapy Focus within an Attachment-based Developmental Approach, czyli zakorzenionej w podejściu rozwojowym terapii bazującej na więzi, uzyskany w The Neufeld Institute, pod superwizją Darlene Denis-Friske oraz dr Gordona Neufelda). Ukończyła studia doktoranckie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (ale póki co jest jeszcze przed obroną doktoratu). Doświadczenie zdobywała i wciąż zdobywa podczas licznych szkoleń oraz kursów, czy też współpracy z wieloma świetnymi specjalistami. Na co dzień prowadzi prywatną praktykę psychologiczną oraz współpracuje z Domowym Przedszkolem w Wolborzu oraz z Centrum Wspomagania Rozwoju Dziecka „Słowikowo”.

We wczesnych latach swojej pracy koncentrowała się wokół tematu psychosomatyki, pracując z osobami doświadczającymi chorób cywilizacyjnych i przewlekłych, współpracując m.in. z Centrum Medycyny Funkcjonalnej i Stylu Życia „Una Medica”. Za najważniejszą ścieżkę edukacyjną uważa rozpoczęcie kilka lat temu kursów w The Neufeld Institute w Vancouver w Kanadzie, ośrodka psychologii rozwojowej. Obecnie jest już na stażu w Instytucie pod okiem dr Gordona Neufelda, jak również jest dyrektorką filii Instytutu w Polsce. Prowadzi szkolenia i kursy (dla rodziców/opiekunów, małżeństw/par oraz specjalistów, w tym nauczycieli) z obszaru psychologii rozwojowej w Polsce oraz za granicą (on-line) oraz współorganizuje różne konferencje z tej tematyki. W swojej pracy stara się traktować Naturę jako swojego sprzymierzeńca, zaś wgląd zdobywany w Instytucie łączyć ze swoją intuicją.

W mojej pracy psychoterapeuty korzystam również z psychoterapii egzystencjalnej prof. Irvina Yaloma, psychologii procesu oraz terapii, bazującej na Internal Family System (System Wewnętrznej Rodziny), rozwijanej przez dr Richarda Schwartza.

Mimo że profesjonalny rozwój to jej pasja, to jednak uważa, że najpełniej może rozwijać się i poszerzać samoświadomość dzięki swojej rodzinie i bliskim. Ogromną radość sprawia jej w życiu zdobywanie wiedzy i dzielenie się nią – osobiście, czy poprzez pisanie. Uwielbia czytać, sobie oraz dzieciom, co przyczyniło się do realizacji jednego z jej marzeń – założenia wspólnie z Joanną Bogdan Wydawnictwa Szum Lasu, specjalizującego się w literaturze psychologicznej, medycznej, rodzicielskiej oraz książkach dla dzieci.

Wybrane kursy i szkolenia:

  • szkolenie w nurcie poznawczo-behawioralnym (wraz z superwizją w Centrum Terapii Poznawczo – Behawioralnej w Warszawie we współpracy z Oxford Cognitive Therapy Center)
  • szkolenie w terapii systemowej rodzin w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej (wraz z superwizją)
  • szkolenie z Porozumienia bez Przemocy, metody komunikacji Marshalla Rosenberga
  • szkolenie z Racjonalnej Terapii Zachowania
  • warsztat z terapii Akceptacji i Zaangażowania ACT z dr Ronaldem Burianem i  Annick Seys
  • szkolenie z Programu Simontona (program wsparcia pacjentów onkologicznych)
  • certyfikat coacha (Coaching Fundamentals Certificate) uzyskany w Noble Manhattan Coaching
  • wszystkie szkolenia dostępne w The Neufeld Institute w Vancouver w Kanadzie (w tym 3 stopnie rocznych szkoleń eksperckich Making Sense of Kids – Intensive I, Intensive II oraz Intensive III – Becoming Attached)
 

Izabela Trojan

Absolwentka psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Ukończyła zaawansowany kurs terapii Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Centrum Terapii TSR, studium pedagogiczne oraz szkolenia „Zrozumieć małe dziecko” i „Nauka o emocjach” oferowane przez The Neufeld Institute Poland.

Doświadczenie zawodowe zdobywa prowadząc własną praktyki psychologiczną. Ponadto uczestniczyła w prowadzeniu treningów umiejętności społecznych dla dzieci z problemami emocjonalnymi, zaburzeniami ADHD i z diagnozą Aspergera. Pracowała również z dziećmi w domu dziecka i szkole podstawowej.

W swojej pracy Iza bazuje na założeniach psychologii rozwojowej w celu wspierania dzieci i dorosłych w wykorzystaniu ich pełnego potencjału. Unika stawiania diagnoz w tradycyjnym rozumieniu. Zamiast skupiać się na znalezieniu pierwotnej przyczyny problemu, skupia się na dobrych stronach i na tym co służy Klientowi. Szuka małej zmiany, która docelowo wywoła dużą zmianę na zasadzie efektu kuli śniegowej. Wierzy, że praca terapeutyczna polega na wejściu w świat Klienta oraz wykorzystaniu jego zasobów do zrealizowania wizji preferowanej przyszłości Klienta. Pomaga młodzieży i dorosłym w trudnościach związanych z bliskim relacjami, funkcjonowaniem w życiu codziennym, zawodowym i rodzinnym. Ponadto pomaga rodzicom w zrozumieniu zachowań dzieci, rozwiązywaniu problemów wychowawczych i tworzeniu satysfakcjonującej relacji opartej na intuicyjnej i naturalnej władzy rodzicielskiej.

W The Neufeld Institute Poland odbywa obecnie staż jako psycholog oraz szkoleniowiec. W naszym zespole zajmuje się również promocją i marketingiem, jako że ma w tym obszarze bogate doświadczenie zawodowe oraz wrodzony dar.

 

Michael Stoch


Michael jest nauczycielem języka angielskiego, Native Speakerem. Opracował swoją autorską metodę nauki języka angielskiego, bazującą na wiedzy i doświadczeniu z obszaru takich dziedzin jak psychologia, w tym psychologia rozwoju człowieka, neuropsychologia oraz psychologia uczenia się, coaching, nauka mowy poprzez fazowanie. Ukończył studia na kierunku Computer Programming, Business Accounting oraz był studentem psychologii na SWPS w Warszawie. Od kilku lat szkoli się w The Neufeld Institute, korzystając ze zdobywanej tam wiedzy w swojej pracy, ale przede wszystkim w życiu prywatnym.

W The Neufeld Institute Poland zajmuje się administracją strony internetowej oraz wszelkimi formalnościami. Jednakże jego główna rola w zespole to opiekowanie się Dyrektorem Regionalnym Instytutu 🙂 Dzięki temu jego dwójka dzieci ma się świetnie, a Instytut rozkwita… Ze względu na powyższe ma poczucie, że jego rola jest absolutnie kluczowa!

 Anna Warda


Pedagog, pedagog specjalny, absolwentka UJ, certyfikowany Terapeuta Metody Krakowskiej, absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Piotrkowie Trybunalskim. Prowadzi zajęcia z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, zespołami genetycznymi, dysleksją oraz problemami z zachowaniem. Założycielka Centrum Wspomagania Rozwoju Dziecka “Słowikowo”. Prowadzi szkolenia zarówno dla rodziców, jak i kadry pedagogicznej.

Anna ceniąc wgląd z relacyjnej psychologii rozwojowej opracowywanej przez dr Gordona Neufelda jest w trakcie odbywania szkoleń oferowanych przez The Neufeld Institute (ukończyła m.in. Making Sense of Preschooler oraz The Science of Emotions)

 

 Anna Strycharz-Banaś


Mama trójki dzieci, żona, nauczycielka, badaczka, szkoleniowiec, mediatorka.
Z wykształcenia doktor socjolingwistyki (Uniwersytet w Edynburgu), pasją badawczą i życiową Ani jest badanie związków języka z poczuciem przynależności, oraz języka w konflikcie, szczególnie wśród dzieci. Jej prace publikowane były w międzynarodowych czasopismach naukowych, oraz w branżowych magazynach dla nauczycieli. Wykłada na Victoria University of Wellington w Nowej Zelandii.
W pracy z rodzicami, nauczycielami i społecznościami korzysta z Porozumienia bez Przemocy (PbP/NVC) – obecnie jest trenerką w procesie certyfikacji. Wspiera w znajdowaniu języka, który daje możliwość porozumienia i pomaga w mediowaniu konfliktów.  Jej pasją jest znajdowanie małych kroków, możliwych do wdrożenia w życiu codziennym, które stanowią początek zmiany w komunikacji w rodzinach i zespołach. 
Współpracuje z nauczycielami przedszkolnymi w Nowej Zelandii tworząc programy w oparciu o Porozumienie bez Przemocy oraz pedagogikę Emmi Pikler. 
W Instytucie zajmuje się dopingowaniem i wspieraniem, również w roli asystenta podczas prowadzonych w Instytucie kursów. Sama kształci się intensywnie poszukując elementów wspólnych i uzupełniających się w podejściu dr Gordona Neufelda, Porozumieniu bez Przemocy i pedagogice Emmi Pikler.