Zrozumieć dzieci. Praktyczne zastosowanie nauki o rozwoju.

KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI I RODZICÓW

„Twoi uczniowie pragną, abyś ich do siebie przyciągnął, abyś ich prowadził. Każdy z nas, nauczycieli, jest twórcą globalnych zmian, których świat potrzebuje dziś bardziej niż kiedykolwiek wcześniej”.
Tamara Neufeld Strijack i Hannah Beach

Neufeld Institute Poland 
oraz
Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego 

zapraszają na:

pierwszą w Polsce konferencję dla nauczycieli i rodziców bazującą na dorobku naukowym relacyjnej psychologii rozwojowej rozwijanej przez światowej sławy eksperta, wieloletniego wykładowcy na Wydziale Psychologii Uniwersytetu British Columbia – dr. Gordona Neufelda, który stworzył spójny i kompleksowy model teoretyczny rozwoju człowieka.

Swoją mądrością i doświadczeniem podzielą się z nami m.in. trzy wspaniałe kobiety – psycholożka kliniczna i dziekan Instytutu Neufelda Tamara Neufeld Strijack, prof. UAM na Wydziale Studiów Edukacyjnych dr hab. Sylwia Jaskulska oraz kompozytorka i propagatorka wychowania przez sztukę Anna Weber.

W dyskusji w ramach panelu wezmą też udział: psycholożka z Fundacji UNAWEZA Justyna Żukowska, adiunkt na Wydziale Pedagogicznym UW dr Marek Smulczyk, przewodniczący Rady FUNDACJI DAJEMY DZIECIOM SIŁĘ Aleksander Drzewiecki oraz Kamil Nowak – autor superpopularnego w Polsce blogojciec.pl.

Konferencję poprowadzą – psycholożka i konsultantka rodzicielska Joanna Bylinka-Stoch oraz muzyk, piosenkarz i aktor, Maciej Miecznikowski, który zadba też o rozrywkową oprawę konferencji. 

Na konferencję zapraszamy:

  • nauczycieli, także tych w edukacji domowej
  • rodziców
  • dyrektorów szkół
  • pedagogów i psychologów szkolnych

Dzięki udziale w tym wydarzeniu zyskasz wiedzę i wsparcie w budowaniu takiej relacji z uczniami, która pozwoli Ci zaznawać więcej satysfakcji z procesu uczenia, zaś uczniom więcej radości z nauki i kontaktu ze szkołą.

Program konferencji skupia się na DOBROSTANIE ucznia i nauczyciela.

Podobnie jak autorki książki NAUCZYCIEL troskliwy ogrodnik, której premiera będzie miała miejsce w trakcie konferencji wierzymy, że:

„Empatyczne, niewykluczające i bardziej opiekuńcze społeczności szkolne są w naszym zasięgu, a wpływ jednej dobrej relacji uczeń ‒ nauczyciel na emocje, zdrowie i dobrostan może być głęboki i trwały”.

Program konferencji

9.30 – 10.00 – Rejestracja, poranna kawa i rozgrzewka z Maciejem Miecznikowskim 🙂

10.00-10.30 – Powitanie gości, wprowadzenie do relacyjnej psychologii rozwojowej – Joanna Bylinka-Stoch

10.30 – 11.45 – “Jak przywrócić tryb zabawy w szkołach”  – Tamara Neufeld Strijack (tłumaczenie na język polski)

Przy całej dzisiejszej presji wydajności i obsesji na punkcie wyników zgubiliśmy drogę do czynników rzeczywiście niezbędnych do nauki i zdrowia emocjonalnego. Neuronauka potwierdza obecnie to, co wielu intuicyjnie wiedziało od lat – że prawdziwa zabawa jest kluczowym elementem w tworzeniu warunków potrzebnych do rozwoju naszych dzieci i uczniów. Trywializując zabawę obraliśmy zły kierunek i teraz naszym zadaniem jest odnalezienie drogi powrotnej, aby dzięki zabawie móc ostatecznie kroczyć naprzód.

12:00 – 12:45 – “Rytuały przejścia wspierające budowanie więzi w szkole” – dr hab. Sylwia Jaskulska

Wieczory panieńskie, uroczystości ślubne, absolutoria – wszystko to przykłady współczesnych form rytuałów przejścia. Do czego są one nam one potrzebne? Czy w szkołach również jest na nie przestrzeń? Jak z nich korzystać, aby wspierać rozwój dzieci i młodzieży w tym świecie ciągłych zmian? Istnieją szkoły, tak w Polsce, jak i za granicą, w których realizowane są programy, które bazują na rytuałach przejścia, pomagające budować więzi w szkolnych społecznościach. Przyjrzymy się im wspólnie, poszukując rozwiązań wspierających uczniów, nauczycieli i rodziców. 

12:45 – 13:30 – Dłuższa przerwa – przekąski, napoje, pogawędki, luz i muzyka

13:30 – 14:15  – “Sztuka królową nauk. Wychowanie przez sztukę jako przestrzeń relacji będąca klejem edukacji” – Anna Weber (+ muzyczny ubaw z Anią)

Dopiero teraz, gdy moje dzieci są starsze, a ja prowadzę je w edukacji domowej, uświadamiam sobie, że pod wiele aspektów edukacyjnych podwaliny położyłam już znacznie wcześniej. Kolor, dźwięk, z którymi czują się od lat tak swobodnie, to przecież fizyka, a mi znacznie łatwiej wytłumaczyć zjawiska na przykładach, które już dobrze znają i wielokrotnie myli po nich ręce. Dziecko chłonie i rozgryza świat angażując wszystkie zmysły i korzystając z najbliższych mu form ekspresji: ruchu, muzyki, śpiewu, malowania, wyrabiania, mieszania. I tak “wychowanie przez sztukę” jest przestrzenią w której mamy przywilej spotykania się. Zachwycając się „bzdetami”, robiąc ze wszystkiego „wielką sztukę” i ciągle uprawiając jakiś „performance” – ja i moje dzieci mówimy tym samym językiem. Nie muszę „wchodzić/schodzić do ich świata”. Jesteśmy tam razem.

14.30 – 15:45panel dyskusyjny “Świat przyjazny nauczycielom”

Zawód nauczyciela wymaga wiele wytrwałości, cierpliwości i zrozumienia dla świata dzieci. Aby móc dawać im to, co najlepsze i dbać o ich rozwój, nauczyciele sami potrzebuję czuć się zaopiekowani.  Ich dobrostan (lub jego brak) przekładają się bezpośrednio na atmosferę w klasie, relację z dziećmi i ich rodzicami, a pośrednio również na zaangażowanie uczniów oraz ich wyniki w nauce. Co możemy zatem zrobić, aby wesprzeć nauczycieli w pełnieniu przez nich tej super ważnej roli, jaką jest edukowanie i wspieranie rozwoju dzieci?

15.45 – 16.00 – Podsumowanie konferencji, śmiechy i śpiewy z Maciejem Miecznikowskim

Prelegenci i goście panelu

Tamara Neufeld Strijackpełni funkcję dziekana
w Instytucie Neufelda, w którym opracowuje i prowadzi kursy oraz warsztaty wspierające rodziców, nauczycieli i pomagające profesjonalistom z całego świata zrozumieć dzieci, dzięki spoglądaniu na nie poprzez soczewkę nauki o rozwoju. Tamara jest certyfikowaną psycholożką kliniczną, prowadzi konsultacje dla rodziców, jak również jest instruktorem na kilku uniwersytetach, na których prowadzi wykłady na wydziałach pedagogiki i poradnictwa psychologicznego. Zajmuje się doradztwem dla szkół w zakresie zdrowia emocjonalnego oraz w obszarze opracowywania nowatorskich programów, wspierających rozwój społeczny i emocjonalny wszystkich uczniów. Jako córka dr Gordona Neufelda, Tamara ma okazję łączyć swoje dwudziestopięcioletnie doświadczenie zawodowe z relacyjnym podejściem rozwojowym opracowanym przez jej ojca. Bliskość, relacja i zabawa są głównymi tematami we wszystkich jej rolach, zarówno osobistych, jak i zawodowych. Tamara ma dwie córki i mieszka na zachodnim wybrzeżu Kanady. Jest współautorką książki “NAUCZYCIEL troskliwy ogrodnik. Jak sprawić, aby uczniowie za nami podążali, stali się bardziej otwarci i zaangażowani?”

Sylwia Jaskulska – prof. UAM dr hab., pedagożka, pracuje na stanowisku profesora w Pracowni Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autorka, współautorka i współredaktorka kilku książek o szkole i kilkudziesięciu innych tekstów. Przewodnicząca Rady ds. Kształcenia Szkoły Nauk Społecznych UAM w Poznaniu, Członkini Rady Programowej Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli UAM w Poznaniu. Zastępczyni redaktor naczelnej „Rocznika Pedagogicznego”. Honorowa Ambasadorka oddolnej ogólnopolskiej inicjatywy edukacyjnej Rok Relacji w Edukacji. Pasjonatka dramy edukacyjnej. Prowadzi stronę na FB i kanał na YT: Sylwia Jaskulska-Spotkania Edukacyjne.

Anna Weberkompozytorka, mama trójki chłopców w edukacji domowej oraz dusza startupu Pomelody (EdTech). Z mężem i trzydziestoosobowym zespołem, tworzy na co dzień aplikację z wartościową muzyką, animacjami i słuchowiskami dla dzieci, a także inne narzędzia, które wprowadzają dużych i małych w radość muzykowania i ducha wychowania przez sztukę. Dyrektor kreatywna, youtuberka, autorka książki „Rok wychowania przez sztukę czyli jak żyć kreatywnie”.

dr Marek Smulczykadiunkt w Katedrze Polityki Oświaty i Społecznych Badań nad Edukacją w Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się problematyką nierówności edukacyjnych a szczególnie zjawiskiem academic resilience. Ma wykształcenie w zakresie psychologii i pedagogiki, posiada duże doświadczenie w obszarze badań ewaluacyjnych oraz dydaktyki psychologii i pedagogiki. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się również na jakości kształcenia, narzędziach monitorowania i oceny, czynnikach sukcesu i ryzyka w kontekście mobilności społecznej. Jest autorem i współautorem kilku raportów, artykułów naukowych i rozdziałów książkowych z obszaru pedagogiki i psychologii.

fot. Marcin Klaban/materiały własne
Natalia Fiedorczuk – redaktorka inicjująca wydawnictwa Natuli, członkini Rady Fundacji Dziewczyny w Spektrum, pisarka, publicystka i kompozytorka. Natalia jest psychopedagożką i certyfikowaną konsultantką Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej w obszarze spektrum autyzmu. Od najmłodszych lat związana z twórczością – pisze książki, eseje, scenariusze filmowe i teatralne. Za swoją pierwszą powieść „Jak pokochać centra handlowe” otrzymała Paszport Polityki w kategorii Literatura (2017).

Aleksander Drzewieckitwórca okoliczności, współzałożyciel Parenteen.pl, przedsiębiorca i przedsiębiorca społeczny. Spełniony i wciąż rozwijający się tata dwójki wspaniałych, nastoletnich dzieci. Rodzicielstwo i rozwój człowieka od zawsze były jego misją, sensem i pasją. Od ponad 20 lat wspiera Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, obecnie jako przewodniczący Rady Fundacji. To doświadczenie pozwala mu zrozumieć, z jakimi trudami mierzą się dzieci i ich rodzice. Wierzy, że to, co najważniejsze dla rozwoju pełnego potencjału człowieka, zawiera się w tworzeniu okoliczności opartych na bliskich relacjach, bezpieczeństwie, przestrzeni do wytchnienia emocjonalnego i do zabawy.

Justyna Żukowskapsycholożka, psychotraumatolożoka, mediatorka w sprawach rodzinnych, terapeutka rodzin i dzieci w nurcie TSR. Główna koordynatorka programu profilaktycznego „Godzina dla MŁODYCH GŁÓW” realizowanego przez fundację UNAWEZA. Koordynatorka koalicji na rzecz MŁODYCH GŁÓW przy fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej. Zaangażowana społeczniczka na rzecz poprawy jakości życia dzieci w sytuacji szeroko pojętego kryzysu rodziny, zaangażowana w promowanie odpowiedzialnego rodzicielstwa.

Kamil Nowakmąż, ojciec trójki dzieci, z wykształcenia pedagog, od wielu lat autor blogojciec.pl, najpopularniejszego polskiego bloga na temat wychowania dzieci. Każdego miesiąca czytają go setki tysięcy rodziców, a jego profil na Facebooku każdego tygodnia dociera do milionów odbiorców. Wierzy bardzo mocno w to, że tak jak dzieci uczą się wielu rzeczy od rodziców, tak rodzice mogą się nauczyć wielu rzeczy od dzieci. Autor książki “Idealny rodzic nie istnieje”.

Prowadzący konferencję:

Joanna Bylinka-Stochmama dwojga wspaniałych dzieci. Psycholożka, psychoterapeutka i konsultantka rodzicielska pracująca w nurcie psychologii rozwojowej, bazującej na więzi i zabawie. Jest członkinią Wydziału Neufeld Institute w Vancouver, na którym współprowadzi kursy i szkolenia (dla rodziców/opiekunów, małżeństw i par, specjalistów, w tym nauczycieli) oraz kieruje projektem The Neufeld Scientific Research Center. Jest też dyrektorką regionalną Neufeld Institute Poland oraz współzałożycielką Wydawnictwa Życzliwego SZUM LASU. Pełni rolę Opiekunki Możliwości w Parenteen.pl

Maciej Miecznikowski – tata dwojga super nastolatków. Muzyk i wokalista, autor piosenek, aktor i osobowość telewizyjna. Multiinstrumentalista – śpiewa, akompaniując sobie na fortepianie i gitarze, gra też na trąbce, flecie i akordeonie. 30 lat na scenie. Tysiące koncertów i nagrań. Liczne nagrody i wyróżnienia. Maciej jest też znany ze swojej społecznej działalności, m.in. jest założycielem Fundacji WIEMY CO JEMY PLUS Nauka i Edukacja Społeczna dla Zdrowia. Jest współzałożycielem Wydawnictwa Życzliwego SZUM LASU.

Szczegóły organizacyjne

Data:
12 października 2023 r.

Czas trwania:
10.00 – 16.00

Adres: Warszawa, ul. Mokotowska 16/20, Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego.

Dołącz do uczestników konferencji

Cena REGULARNA 
245 zł

Dzięki współfinansowaniu konferencji przez naszych partnerów mamy możliwość zaoferowania NAUCZYCIELOM super rabatu:

Cena dla NAUCZYCIELI i EDUKATORÓW
95 


Jesteś 
STUDENTKĄ / STUDENTEM?
Wiemy, że na początku drogi zawodowej przydaje się większe wsparcie. Aby otrzymać bezpłatną wejściówkę na konferencję napisz do nas na adres: kontakt@neufeldinstitute.pl 


UWAGA RABAT! 🙂

Uczestnikom konferencji oferujemy 40% rabatu na zakup książki NAUCZYCIEL troskliwy ogrodnik. Jak sprawić, aby uczniowie za nami podążali, stali się bardziej otwarci i zaangażowani? (na miejscu lub w sklepie internetowym, rabat obowiązuje do końca 2023 r.).

Zarejestruj się już dziś!

Organizatorzy

Partnerzy konferencji