„Twoi uczniowie pragną, abyś ich do siebie przyciągnął, abyś ich prowadził. Każdy z nas, nauczycieli, jest twórcą globalnych zmian, których świat potrzebuje dziś bardziej niż kiedykolwiek wcześniej”.
Tamara Neufeld Strijack i Hannah Beach
Neufeld Institute Poland
oraz
Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego
zapraszają na:
pierwszą w Polsce konferencję dla nauczycieli i rodziców bazującą na dorobku naukowym relacyjnej psychologii rozwojowej rozwijanej przez światowej sławy eksperta, wieloletniego wykładowcy na Wydziale Psychologii Uniwersytetu British Columbia – dr. Gordona Neufelda, który stworzył spójny i kompleksowy model teoretyczny rozwoju człowieka.
Swoją mądrością i doświadczeniem podzielą się z nami m.in. trzy wspaniałe kobiety – psycholożka kliniczna i dziekan Instytutu Neufelda Tamara Neufeld Strijack, prof. UAM na Wydziale Studiów Edukacyjnych dr hab. Sylwia Jaskulska oraz kompozytorka i propagatorka wychowania przez sztukę Anna Weber.
W dyskusji w ramach panelu wezmą też udział: psycholożka z Fundacji UNAWEZA Justyna Żukowska, adiunkt na Wydziale Pedagogicznym UW dr Marek Smulczyk, przewodniczący Rady FUNDACJI DAJEMY DZIECIOM SIŁĘ Aleksander Drzewiecki oraz Kamil Nowak – autor superpopularnego w Polsce blogojciec.pl.
Konferencję poprowadzą – psycholożka i konsultantka rodzicielska Joanna Bylinka-Stoch oraz muzyk, piosenkarz i aktor, Maciej Miecznikowski, który zadba też o rozrywkową oprawę konferencji.
Na konferencję zapraszamy:
- nauczycieli, także tych w edukacji domowej
- rodziców
- dyrektorów szkół
- pedagogów i psychologów szkolnych
Dzięki udziale w tym wydarzeniu zyskasz wiedzę i wsparcie w budowaniu takiej relacji z uczniami, która pozwoli Ci zaznawać więcej satysfakcji z procesu uczenia, zaś uczniom więcej radości z nauki i kontaktu ze szkołą.
Program konferencji skupia się na DOBROSTANIE ucznia i nauczyciela.
Podobnie jak autorki książki „NAUCZYCIEL troskliwy ogrodnik”, której premiera będzie miała miejsce w trakcie konferencji wierzymy, że:
„Empatyczne, niewykluczające i bardziej opiekuńcze społeczności szkolne są w naszym zasięgu, a wpływ jednej dobrej relacji uczeń ‒ nauczyciel na emocje, zdrowie i dobrostan może być głęboki i trwały”.


Program konferencji
9.30 – 10.00 – Rejestracja, poranna kawa i rozgrzewka z Maciejem Miecznikowskim 🙂
10.00-10.30 – Powitanie gości, wprowadzenie do relacyjnej psychologii rozwojowej – Joanna Bylinka-Stoch
10.30 – 11.45 – “Jak przywrócić tryb zabawy w szkołach” – Tamara Neufeld Strijack (tłumaczenie na język polski)
Przy całej dzisiejszej presji wydajności i obsesji na punkcie wyników zgubiliśmy drogę do czynników rzeczywiście niezbędnych do nauki i zdrowia emocjonalnego. Neuronauka potwierdza obecnie to, co wielu intuicyjnie wiedziało od lat – że prawdziwa zabawa jest kluczowym elementem w tworzeniu warunków potrzebnych do rozwoju naszych dzieci i uczniów. Trywializując zabawę obraliśmy zły kierunek i teraz naszym zadaniem jest odnalezienie drogi powrotnej, aby dzięki zabawie móc ostatecznie kroczyć naprzód.
12:00 – 12:45 – “Rytuały przejścia wspierające budowanie więzi w szkole” – dr hab. Sylwia Jaskulska
Wieczory panieńskie, uroczystości ślubne, absolutoria – wszystko to przykłady współczesnych form rytuałów przejścia. Do czego są one nam one potrzebne? Czy w szkołach również jest na nie przestrzeń? Jak z nich korzystać, aby wspierać rozwój dzieci i młodzieży w tym świecie ciągłych zmian? Istnieją szkoły, tak w Polsce, jak i za granicą, w których realizowane są programy, które bazują na rytuałach przejścia, pomagające budować więzi w szkolnych społecznościach. Przyjrzymy się im wspólnie, poszukując rozwiązań wspierających uczniów, nauczycieli i rodziców.
12:45 – 13:30 – Dłuższa przerwa – przekąski, napoje, pogawędki, luz i muzyka
13:30 – 14:15 – “Sztuka królową nauk. Wychowanie przez sztukę jako przestrzeń relacji będąca klejem edukacji” – Anna Weber (+ muzyczny ubaw z Anią)
Dopiero teraz, gdy moje dzieci są starsze, a ja prowadzę je w edukacji domowej, uświadamiam sobie, że pod wiele aspektów edukacyjnych podwaliny położyłam już znacznie wcześniej. Kolor, dźwięk, z którymi czują się od lat tak swobodnie, to przecież fizyka, a mi znacznie łatwiej wytłumaczyć zjawiska na przykładach, które już dobrze znają i wielokrotnie myli po nich ręce. Dziecko chłonie i rozgryza świat angażując wszystkie zmysły i korzystając z najbliższych mu form ekspresji: ruchu, muzyki, śpiewu, malowania, wyrabiania, mieszania. I tak “wychowanie przez sztukę” jest przestrzenią w której mamy przywilej spotykania się. Zachwycając się „bzdetami”, robiąc ze wszystkiego „wielką sztukę” i ciągle uprawiając jakiś „performance” – ja i moje dzieci mówimy tym samym językiem. Nie muszę „wchodzić/schodzić do ich świata”. Jesteśmy tam razem.
14.30 – 15:45 – panel dyskusyjny “Świat przyjazny nauczycielom”
Zawód nauczyciela wymaga wiele wytrwałości, cierpliwości i zrozumienia dla świata dzieci. Aby móc dawać im to, co najlepsze i dbać o ich rozwój, nauczyciele sami potrzebuję czuć się zaopiekowani. Ich dobrostan (lub jego brak) przekładają się bezpośrednio na atmosferę w klasie, relację z dziećmi i ich rodzicami, a pośrednio również na zaangażowanie uczniów oraz ich wyniki w nauce. Co możemy zatem zrobić, aby wesprzeć nauczycieli w pełnieniu przez nich tej super ważnej roli, jaką jest edukowanie i wspieranie rozwoju dzieci?
15.45 – 16.00 – Podsumowanie konferencji, śmiechy i śpiewy z Maciejem Miecznikowskim
Prelegenci i goście panelu
w Instytucie Neufelda, w którym opracowuje i prowadzi kursy oraz warsztaty wspierające rodziców, nauczycieli i pomagające profesjonalistom z całego świata zrozumieć dzieci, dzięki spoglądaniu na nie poprzez soczewkę nauki o rozwoju. Tamara jest certyfikowaną psycholożką kliniczną, prowadzi konsultacje dla rodziców, jak również jest instruktorem na kilku uniwersytetach, na których prowadzi wykłady na wydziałach pedagogiki i poradnictwa psychologicznego. Zajmuje się doradztwem dla szkół w zakresie zdrowia emocjonalnego oraz w obszarze opracowywania nowatorskich programów, wspierających rozwój społeczny i emocjonalny wszystkich uczniów. Jako córka dr Gordona Neufelda, Tamara ma okazję łączyć swoje dwudziestopięcioletnie doświadczenie zawodowe z relacyjnym podejściem rozwojowym opracowanym przez jej ojca. Bliskość, relacja i zabawa są głównymi tematami we wszystkich jej rolach, zarówno osobistych, jak i zawodowych. Tamara ma dwie córki i mieszka na zachodnim wybrzeżu Kanady. Jest współautorką książki “NAUCZYCIEL troskliwy ogrodnik. Jak sprawić, aby uczniowie za nami podążali, stali się bardziej otwarci i zaangażowani?”


Prowadzący konferencję:
Szczegóły organizacyjne
Data:
12 października 2023 r.
Czas trwania:
10.00 – 16.00
Adres: Warszawa, ul. Mokotowska 16/20, Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego.
Dołącz do uczestników konferencji
Cena REGULARNA
245 zł
Dzięki współfinansowaniu konferencji przez naszych partnerów mamy możliwość zaoferowania NAUCZYCIELOM super rabatu:
Cena dla NAUCZYCIELI i EDUKATORÓW
95 zł
Jesteś STUDENTKĄ / STUDENTEM?
Wiemy, że na początku drogi zawodowej przydaje się większe wsparcie. Aby otrzymać bezpłatną wejściówkę na konferencję napisz do nas na adres: kontakt@neufeldinstitute.pl
UWAGA RABAT! 🙂
Uczestnikom konferencji oferujemy 40% rabatu na zakup książki „NAUCZYCIEL troskliwy ogrodnik. Jak sprawić, aby uczniowie za nami podążali, stali się bardziej otwarci i zaangażowani?” (na miejscu lub w sklepie internetowym, rabat obowiązuje do końca 2023 r.).
Zarejestruj się już dziś!
Organizatorzy




Partnerzy konferencji









